Information

Kontakt

Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.

Om Tibnor

Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.

Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.

Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.

Om rollen

I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.

I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.

Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.

Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

  • Ledarskap och personalansvar
  • Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
  • Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
  • Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
  • Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
  • Ständiga förbättringar och förändringsledning
  • Strategisk inköpskategoriutveckling

Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.

Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Krav för tjänsten

  • Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
  • Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Meriterande för tjänsten

  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av att implementera nya system

Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Kontakta oss

Redo att stegra er rekrytering?