Information

Kontakt

Kundtjänstmedarbetare till SEB 24/7

Har du ett gediget intresse för ekonomi och drivs av att arbeta mot uppsatta mål? Vill du arbeta med service och att alltid överträffa kundens förväntningar? Då är denna tjänst för dig!

OBS! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om SEB

SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) är en ledande nordisk bank med huvudkontor i Stockholm. Banken grundades 1856 och erbjuder ett brett utbud av finansiella tjänster till privatpersoner, företag och institutioner.

SEB fokuserar på att bygga starka och långsiktiga relationer med sina kunder genom skräddarsydda lösningar och högkvalitativ service. Banken är också engagerad i hållbarhetsfrågor och ansvarsfullt företagande. Med sin omfattande erfarenhet och expertis fortsätter SEB att vara en pålitlig partner och en betydande aktör inom finanssektorn i Norden.

Learn more about working at SEB www.sebgroup.com/career

“It is our fundamental belief that inclusion and diversity is crucial for our future success. We strive to have an inclusive, value-driven culture where employees feel valued, respected and involved irrespecve of who they are, what they believe or where they come from.”

Om rollen

I rollen som kundtjänstrådgivare hos SEB kommer du vara ansiktet utåt och kundens första kontakt med banken. Du kommer hantera inkommande samtal via telefon och hela tiden verka för att leverera en enastående och personlig kundupplevelse inom bankens olika områden.

Som medarbetare hos SEB får du en skräddarsydd utbildning uppdelad i fyra områden för att kunna bygga upp din kompetens inom banken och känna dig trygg med att kunna leverera bästa möjliga service till bankens kunder. Du får även generösa förmåner och goda utvecklingsmöjligheter. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:

  • Hantera frågor om BankID och kontokort
  • Säkerställa transaktioner
  • Fullmaktsfrågor
  • Andra vardagliga ekonomiärenden

Din profil

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning, brinner för kundservice och vill ta nästa steg i din karriär. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med kundtjänst i telefon eller har erfarenhet från bank & försäkring, men det är inget krav. Har du även erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag är det ett plus.

Som person gillar du att arbeta mot uppsatta mål, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och gör det som krävs för ett gott resultat. Vi ser också att du trivs med att aktivt ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa relationer samtidigt som du gillar att självständigt ta ansvar för din utveckling framåt.

Krav för tjänsten

  • Fullständig / fullgjord gymnasieutbildning
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • Tidigare arbetat med kundtjänst i telefon och / eller erfarenhet från bank & försäkring
  • Erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag

Övrigt

Startdatum: 15/5 2024 (utbildningsstart)

Omfattning: Heltid

Ort: Sundsvall

Övrigt: Bakgrundskontroller är en del av rekryteringsprocessen.

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och line@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till. 

Känner du någon som passar för denna tjänst? Dela tjänsten!

Kontakta oss

Redo att stegra er rekrytering?