Information

Kontakt

Leveransplanerare till Sunds Fibertech

Har du tidigare erfarenhet av inköp, projektskeppning eller logistik och vill arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Söker du en roll där du får möjlighet att påverka och förbättra processer sant arbeta i ett bolag i tillväxt? Då kan du vara den vi söker!

Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Sunds Fibertech

Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll.

Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028.

Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun.

Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige.

Om rollen

Som leveransplanerare hos Sunds Fibertech kommer du att spela en viktig roll i leveransprocessen. Du arbetar nära försäljning, service och projekt för att säkerställa att leveranser sker enligt plan och att Sunds Fibertechs kunder får sina leveranser i tid. Du kommer att ansvara över orderhantering, leveransplanering och uppföljning med leverantörer och kunder samt arbeta med både mindre reservdelsbeställningar och stora, komplexa projektleveranser.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter för rollen är:                                                   

  • Ta emot kundorder i Monitor och hålla berörda parter informerad genom hela processen
  • Ansvara för inköp från leverantörer baserat på offert och prisuppgifter
  • Boka leveranser och säkerställa kostnadseffektiva transportlösningar
  • Hantera dokumentation för tull och säkerställa att lagar och regler följs för både inkommande och utgående frakt
  • Övervaka och säkerställa att leveranstider hålls och kvalitetskrav uppfylls

Rollen innebär regelbunden kommunikation med leverantörer och kunder för att uppdatera dem om orderstatus och leveranstider. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att lösa logistiska utmaningar och eventuella leveransförseningar.

Vi ser gärna att du är en person som vill arbeta med förbättring av arbetssätt och rutiner för hur rollen kommer att utvecklas framåt. För rätt person finns stora möjligheter att växa på företaget!

Din profil

För att vara rätt person för tjänsten ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom logistik, inköp, orderhantering, leveransplanering, supply chain eller annan roll som vi bedömer likvärdig. Du är kommunikativ och relationsskapande och har tidigare erfarenhet av att hantera kontakt med leverantörer och kunder. Har du en eftergymnasial utbildning inom exempelvis industriell ekonomi är det meriterande, men inget krav.

Du är flytande i svenska i tal och skrift och känner dig trygg att kommunicera på engelska då kontakten med leverantörer och kunder är på både svenska och engelska.

Vidare är du ambitiös och ansvarstagande. Rollen innebär att arbeta med flera projekt samtidigt samt att hantera de oväntade problem och förändringar som kan uppstå vid logistikprocessen, så du behöver trivas med att arbeta lösningsorienterat, strukturerat och noggrant.

Krav för tjänsten

  • Arbetslivserfarenhet av en liknande roll exempelvis inom logistik, inköp, orderhantering, leveransplanering eller supply chain
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort B

Meriterande för tjänsten

  • Eftergymnasial utbildning inom industriell ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett internationellt bolag

Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ort: Timrå

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Känner du någon som passar för denna tjänst? Dela tjänsten!

Kontakta oss

Redo att stegra er rekrytering?