Information

Kontakt

Utbildningskoordinator till SSG

Är du en strukturerad och noggrann person som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Är du tillgänglig för ett års konsultuppdrag med start i maj 2024? Då kan du vara den vi söker!

Vi arbetar löpande med urvalet så ansök gärna redan idag!

Möt SSG – Industrins samarbetspartner för en säkrare och mer hållbar industri

Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.

Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.

SSG Standard Solutions Group – Setting new standards.

Om rollen

Som utbildningskoordinator hos SSG kommer du att vara ansvarig för att administrera och koordinera elsäkerhetsutbildningar för både befintliga och nya potentiella kunder.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att skapa offerter och följa upp offertförfrågningar samt att boka kursdatum och bidra till att öka försäljningen inom produktområdet. Du hanterar resursfördelning av både interna och externa lärare samt säkerställer tillgången på utbildningsmaterial. När utbildningarna är genomförda hanterar du faktureringsunderlag och kursutvärderingar. 

I rollen ingår också att administrera nätverksträffar inom el, inklusive att skicka kallelser till möten och hantera deltagarregister. Dessutom ansvarar du för att affärsområdets onboardingprocess följs.

Du kommer att arbeta i CRM-systemet Microsoft 365 samt i SSGs egna portal och ekonomisystemet UBW. Rollen inkluderar också att bidra med förslag på förbättringar av arbetsprocesser och verktyg som stödjer utbildningsprocessen.

Du rapporterar till affärsområdeschefen för hållbarhet och kommer att ingå i ett nära samarbete med affärsområdets tjänsteägare, seniora rådgivare inom elsäkerhet samt externa utbildare. Vidare kommer du att samverka med andra delar inom SSG, särskilt inom försäljning och fakturering.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete med kundkontakt. Du kan ha arbetat med exempelvis B2B-försäljning, administration, ekonomi eller med order- eller offerthantering. Du trivs med ett administrativt arbete och dina tidigare roller har inneburit kundkontakt. Vidare har du goda datorkunskaper och har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. 

Du är en person som organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som har påbörjats och håller deadlines. Du arbetar självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt ser till att inget faller mellan stolarna.

Krav för tjänsten

  • Fullgjord gymnasieutbildning
  • Arbetslivserfarenhet inom försäljning, administration eller ekonomi
  • Goda datorkunskaper och vana av att arbeta i flera olika affärssystem
  • Flytande i svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet från industrirelaterad verksamhet

Övrigt

Startdatum: Maj 2024

Slutdatum: April 2025

Omfattning: Heltid

Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till SSG under uppdragsperioden

Ort: Sundsvall

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Känner du någon som passar för denna tjänst? Dela tjänsten!

Kontakta oss

Redo att stegra er rekrytering?